Twilight Saga Türkiye Fan Forum | Twilight Newmoon Eclipse Türkiye

10 Haziran 2009 Çarşamba

Özgür Çiçegin Yazısı Medya Git Başımdan Tuba Büyüküstün'e

Son zamanlarda Tuba ile ilgili haber yazmaktan çok Tuba ile ilgili yazılmış haberleri yorumlar oldum. Adı tam olarak konmasada , medyanın Tuba'nın üzerine gittiğini ve O'nu olduğundan farklı bir kişi gibi göstermeye çalıştığını , hatta bazen abarttığını bile gördük ve yazdım. Tuba Büyüküstün'de bu durumdan rahatsız olmuş olacak ki ( olmaması mümkün değil ) medya kuruluşlarının magazin servislerine noter onaylı bir bildirim yollatmış. Sabah Gazetesi Yazarı ve Magazin Servisi Yöneticisi Şengül Balıksırtı ise bu bildirime tepkili. Yazısı şöyle :

" Tuba'dan 'bildirim' var


Tuba Büyüküstün tarafından noterden gönderilmiş bir bildirim geldi elimize. Değişik tarihlerde gazetemizde yayınlanmış haberlerin; onun mesleki ve özel yaşamını etkilediğinden, bu haberlerin gerçeği yansıtmadığından söz edilmiş ve her türlü haber için arayıp haberi doğrulatacağımız irtibat numaraları verilmiş. Böylesini de ilk kez gördüm. Listedeki haberlerden biri yöneticisi olduğum magazin servisini ilgilendirdiği için o konuda ben de bir açıklama yapma ihtiyacı duydum. Haber Tuba Büyüküstün'ün dizi yıldızı olmadan önce tanıtımlarda mankenlik yaptığı ile ilgiliydi. Konuyla ilgili olarak da bir güzellik merkezinin açılışında çekilmiş bir fotoğrafı vardı. Eksik bir şey yok yani. Yalan da yok. Ama bu ve benzeri haberler kişi hakkında kamuoyunda olumsuz kanı oluşturuyor, kişiye maddi ve manevi zarar veriyormuş. Vs, vs... Genç şöhretlerin eskilerden farklı olduklarını, hayata pek bir yukarıdan baktıklarını görmüştük ve buna da alışmıştık ama medyaya nasıl gazetecilik yapacakları konusunda ders vereceklerini hiç düşünmemiştik. Bakar mısınız!"



Şengül Hanım bunu garipsemiş ve kendi üslubunca eleştirmiş. Eleştirmek hakkı olduğu gibi benimde Şengül Hanım'ı eleştiresim geldi (:
Tuba Büyüküstün ve medya soğukluğu bir süre önce zaten başlamıştı ve muhtemelen Şengül Hanım bu durumdan haberdar değildi. Zaten Tuba ile çok ilgili olunmadıkça bunu farketmek kolay değil. Ama ben Şengül Hanım'dan en azından kısa bir arşiv taraması yapmasını beklerdim. Son bir kaç ay içerisinde Tuba Büyüküstün ile ilgili yayımlanmış haberleri yanyana koyduğunuzda ortaya çıkan sonuç ; Tuba Büyüküstün'ün bu bildirimi neden gönderdiğini açıklayacaktır. Tuba Büyüküstün medya ile çok barışık olmamakla beraber O'nu böyle bir bildirim hazırlama çabasına sokan yine medyadır. Bu kesinlikle gündem olmak yada haber olmak kastıyla yapılmış bir şeyden ziyade gündemden uzak kalmaya çalışan,bildiğimiz ve tanıdığımız Tuba Büyüküstün tarzı bir tepkidir. Bildirime baktığımızda ise aslında absürt bir talep yok. Sadece haberin 1. kaynaktan doğrulanması rica ediliyor. Buna tepki göstermeyi veya yadırgamayı ben yadırgıyorum. Haber aldıysanız doğrulayın ve yazın , ne var bunda tepki gösterecek.

Atilla İlhan üstad'ın "Aysel Git Başımdan " isimli şiirini anımsadım ;

"Aysel Git Başımdan
Aysel git başımdan ben sana göre değilim
Ölümüm birden olacak seziyorum.
Hem kötüyüm karanlığım biraz çirkinim
Aysel git başımdan istemiyorum.



Benim yağmurumda gezinemezsin üşürsün

Dağıtır gecelerim sarışınlığını

Uykularımı uyusan nasıl korkarsın,

hiçbir dakikamı yaşayamazsın.

Aysel git başımdan ben sana göre değilim.

Benim icin kirletme aydınlığını,

hem kötüyüm karanlığım biraz çirkinim



Islığımı denesen hemen düşürürsün,

gözlerim hızlandırır tenhalığını

Yanlış şehirlere götürür trenlerim.

Ya ölmek ustalığını kazanırsın,

ya korku biriktirmek yetisini.

Acılarım iyice bol gelir sana,

sevincim bir türlü tutmaz sevincini.

Aysel git başımdan ben sana göre değilim.

Ümitsizliğimi olsun anlasana

hem kötüyüm karanlığım biraz çirkinim.



Sevindiğim anda sen üzülürsün.

Sonbahar uğultusu duymamışsın ki

içinden bir gemi kalkıp gitmemiş,

uzak yalnızlık limanlarına.

Aykırı bir yolcuyum dünya geniş,

Büyük bir kulak çınlıyor içimdeki.

Çetrefil yolculuğum kesinleşmiş.

Sakın başka bir şey getirme aklına.

Aysel git başımdan ben sana göre değilim,

ölümüm birden olacak seziyorum,

hem kötüyüm karanlığım biraz çirkinim.

Aysel git başımdan seni seviyorum...

"

Ve bu mısraları uyarlayasım geldi. Duruma çokta uygun olacağı kanaatindeyim.




" Medya git başımdan
Ben sana göre değilim

Hem güzelim ,kaliteliyim ve zekiyim


Piyasa haberlerinde olmam, bana yakışmaz

Medya git başımdan ben sana göre değilim...


Hangi açıdan çekersen çek fotoğrafımı;

Çektiğin karede olmayacaktır küstahlık,

İddialı değilim , olmayışım yeterince iddiadır,

Medya git başımdan ben sana göre değilim,

Kirletmeye çalışma aydınlığımı...




Yanlış haberlere götürür trenlerim,

Ya asparagas yazma yetisini kazanırsın,

Ya inandırıcılığını kaybedersin.

Hiç bir dakikamı yansıtamazsın,

Medya git başımdan BEN SANA GÖRE DEĞİLİM..."

Atilla İlhan hayranları umarım bana bu uyarlama için kızmazlar.

Sonuç itibariyle konuyu toparlamak iktiza eder...

Tuba Büyüküstün'ün bu davranışına şaşırmak, şaşırtıcıdır. "Genç şöhretlerin eskilerden farklı olduklarını, hayata pek bir yukarıdan baktıklarını görmüştük ve buna da alışmıştık ama medyaya nasıl gazetecilik yapacakları konusunda ders vereceklerini hiç düşünmemiştik" cümlesi "genç şöhretler" için kurulabilir ama Tuba Büyüküstün'ü genellemeye almak ve O'nu bu kategoriye sokmak , insanı Şengül Hanım'ın düştüğü hataya düşürebilir.

O "dünyanın en özel güzelidir " ve özel olmanın getirdiği adapla , özel bir tarz sergileyerek kendini savunmak istemiştir. Bunu garipsemek veya eleştirmek Tuba Büyüküstün'ü tanımayanlara yakışır...



Özgür Çiçek

ozgur@ozgurdurum.net

ozgurcicek250@hotmail.com


www.htubabuyukustun.net